Deklaracja dostępności Dom Studencki Hanka

Dom Studencki Hanka Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony https://dshanka.amu.edu.pl/

  • Data publikacji strony internetowej: 16 czerwca 2023 r.
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 18 marca 2024 r.

Status pod względem zgodności z ustawą

Ta strona internetowa jest w pełni zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności

  • Deklarację sporządzono dnia: 18 marca 2024 r.
  • Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 17 marca 2025 r.

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Anny Czyżewskiej — mejlowo a.czyzewska@amu.edu.pl lub telefonicznie 618293901.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Skargi i odwołania

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do Prorektora ds. cyfryzacji

  • Michał Banaszak
  • Adres: H. Wieniawskiego 1 , Poznań
  • mejl: mbanasz@amu.edu.pl
  • Telefon: 618295065

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Adres: Al. Niepodległości 26, 61-714 Poznań

Kierowniczka obiektu – mgr Katarzyna Chraplak (mejl: k.chraplak@amu.edu.pl, Tel. 829 39 00)

Opis: W pobliżu ok. 30 m od wejścia do obiektu znajduje się 1 miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami.

Wejście główne do budynku:

  • nie posiada schodów, wejście jest z tzw. poziomu zerowego,
  • bezpośrednio przy wejściu głównym znajdują się 2 windy na piętra,
  • nie posiada drzwi automatycznie otwieranych

Wewnątrz budynku:

  • znajdują się schody wyposażone w poręcze po jednej lub po obu stronach,
  • znajdują się windy, które obsługują wszystkie poziomy i części obiektu,
  • w siłowni i w Sali absydowej znajdują się podnośniki przyschodowe/ pionowe
  • znajdują się 3 toalety przystosowane dla osób z niepełnosprawnościami znajdujące się na parterze,
  • znajdują się windy z komunikatami głosowymi i przyciskami z alfabetem Braille’a.

W obiekcie znajdują się 4 pokoje dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami (w tym zaadaptowane umeblowanie, aneks kuchenny, łazienka i sygnalizacja informacyjno-przyzywowa).

System informacji dla osób z niepełnosprawnościami sensorycznymi obejmuje tabliczki z numerem sali zapisanym w alfabecie Braille’a zainstalowane przy drzwiach.

Do obiektu można wejść z psem asystującym bez żadnych ograniczeń (zgodnie z Regulaminem DS-u).

Dane kontaktowe portierni lub innych osób udzielających informacji / pomocy: tel. 61 829 39 02

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Budynek posiada

  • tabliczki z numerem pokojów i innych pomieszczeń zapisanym w alfabecie Braille’a zainstalowane przy drzwiach
  • brak możliwości skorzystania z pomocy tłumacza języka migowego za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej np. przez komunikator.