Deklaracja dostępności Dom Studencki Hanka
Dom Studencki Hanka Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony https://dshanka.amu.edu.pl/
- Data publikacji strony internetowej: 16 czerwca 2023 r.
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 18 marca 2024 r.
Status pod względem zgodności z ustawą
Ta strona internetowa jest w pełni zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
- Deklarację sporządzono dnia: 18 marca 2024 r.
- Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 17 marca 2025 r.
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Anny Czyżewskiej — mejlowo a.czyzewska@amu.edu.pl lub telefonicznie 618293901.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Skargi i odwołania
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do Prorektora ds. cyfryzacji
- Michał Banaszak
- Adres: H. Wieniawskiego 1 , Poznań
- mejl: mbanasz@amu.edu.pl
- Telefon: 618295065
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Adres: Al. Niepodległości 26, 61-714 Poznań
Kierowniczka obiektu – mgr Katarzyna Chraplak (mejl: k.chraplak@amu.edu.pl, Tel. 829 39 00)
Opis: W pobliżu ok. 30 m od wejścia do obiektu znajduje się 1 miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami.
Wejście główne do budynku:
- nie posiada schodów, wejście jest z tzw. poziomu zerowego,
- bezpośrednio przy wejściu głównym znajdują się 2 windy na piętra,
- nie posiada drzwi automatycznie otwieranych
Wewnątrz budynku:
- znajdują się schody wyposażone w poręcze po jednej lub po obu stronach,
- znajdują się windy, które obsługują wszystkie poziomy i części obiektu,
- w siłowni i w Sali absydowej znajdują się podnośniki przyschodowe/ pionowe
- znajdują się 3 toalety przystosowane dla osób z niepełnosprawnościami znajdujące się na parterze,
- znajdują się windy z komunikatami głosowymi i przyciskami z alfabetem Braille’a.
W obiekcie znajdują się 4 pokoje dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami (w tym zaadaptowane umeblowanie, aneks kuchenny, łazienka i sygnalizacja informacyjno-przyzywowa).
System informacji dla osób z niepełnosprawnościami sensorycznymi obejmuje tabliczki z numerem sali zapisanym w alfabecie Braille’a zainstalowane przy drzwiach.
Do obiektu można wejść z psem asystującym bez żadnych ograniczeń (zgodnie z Regulaminem DS-u).
Dane kontaktowe portierni lub innych osób udzielających informacji / pomocy: tel. 61 829 39 02
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Budynek posiada
- tabliczki z numerem pokojów i innych pomieszczeń zapisanym w alfabecie Braille’a zainstalowane przy drzwiach
- brak możliwości skorzystania z pomocy tłumacza języka migowego za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej np. przez komunikator.